Fanów twórczości jest obecnie

środa, 9 stycznia 2013

Holy Equus- świat przyrody i życie współczesnego człowieka

Holy Equus (w skrócie HEQ) jest metodą, z dziedziny humanistyki, odnalezienia świata własnych wartości przez zbliżenie się do świata koni i natury. DG- autorka metody, od dzieciństwa miała bliski kontakt z przyrodą i zwierzętami. - W moim domu rodzinnym zawsze dużo było psów i kotów a gdy, jako dziecku, robiło mi się ciężko na duszy, to radość i uspokojenie znajdowałam w ogrodzie, wśród drzew, wiśni, słońca. Lub wypuszczałam się na wędrówki po pobliskich Górach Sowich, koło których przyszło mi spędzać swoje dzieciństwo i okres młodości. Podczas spacerów zawsze towarzyszyły mi moje psy. Lubiłam też jeździć do Zamku Książ, do Stada Ogierów Śląskich, gdzie nastąpił mój pierwszy, poważny kontakt z końmi i gdzie nimi się absolutnie zafascynowałam- mówi pisarka. Darię zawsze ciągnęło do przyrody. Gdy wraz z rodzicami, w latach 70'-tych ubiegłego wieku, mieszkała w Zielonej Górze (woj. lubuskie), niedaleko ich osiedla, na ulicy Podgórnej, znajdował się las. Dziś nazwany "Lasem Poetów"- o czym świadczy postawiony na jego skraju głaz z tą nazwą. Przyszła pisarka, mając wtedy pięć, sześć i siedem lat, wymykała się z domu i wraz z młodszym bratem i spacerowała po tym lesie. Oczywiście bez zgody rodziców. - Wyobrażałam sobie wtedy, że jestem w jakimś zielonym, niewidzialnym mieście, które widzę tylko ja i mój brat- mówi.- Że żyją w nim całe klany i rodziny duchów, rusałek, leśnych widm. Miałam je nawet posegregowane, nazwane i opisane w głowie. Imiona, nazwiska, cechy osobowości, zawody, jakie pełnią w tym mieście. Uwielbiałam zanurzać się w ten fantastyczny, jakby Tolkienowski, świat. Oprac. L/W Arte Cinema Films

Brak komentarzy: