Fanów twórczości jest obecnie

piątek, 24 kwietnia 2009

Alchemia i siostry Opposto

Daniel Kozon, który recenzował "Siostry..." określił powieść, jako alchemiczną. Bardzo mi się to stwierdzenie spodobało a jednocześnie zaskoczyło. Zaskoczyło na plus a raczej- uwzniośliło moją pracę nad tą książką i moją z nią przygodę.
Motyw przemiany, jakiej ulega przyroda i bohaterowie- pod wpływem zdarzeń i emocji, motyw przekształcenia się, zmiany, umiejętności zniknięcia dawnej formy i przejścia w inną- bardzo parapsychologiczny w swojej tożsamości- istotnie - uwydatnia alchemię a uświadomiłam sobie to dzięki Danielowi i jego spojrzeniu z dystansu na tekst "Sióstr...". Pisząc- nie myślałam alchemicznie. Mój tok postrzegania tej powieści i zaznajamiania się z losami bohaterów- raczej przynależny był Romantyzmowi.

Ukryłam pod tekstem lub w tekście (nie wiem, jak sklasyfikować opisywaną wewnątrztekstowość)- wiele kodów i znaczeń, odnośników- które powinny odnaleźć swoje korzenie i połączenia - w sercu człowieka, który nad tekstem pochyli się. Jeśli odnajdą- będę szczęśliwa i uznam, że Emilia i Odeta Opposto mają znaczenie, pojawiając się wśród czytelników.

Brak komentarzy: